RKB101200 NEW AIR RIDE REAR SUSPENSION AIR SPRING FOR LAND ROVER DISCOVERY II
( 182237872403 )

is good. Mmm... very very good.

but cheap rear air spring from ebay is not good. it is bad.

 

전 차주가 뒤 에어스프링을 코일스프링으로 바꾸어 놓았다.

에어스프링 교체비용이 비싸던 시절에는 그랬을 것이다.

-> The former owner replaced the rear air spring with a coil spring.
It would have been so when the cost of replacing the air spring was high cost.

그러나 이제 에어스프링 가격도 저렴해졌는데

이 좋은걸 쓰지 못하고 디스커버리2를 탄다는 것은

쇼바 달린 자전거에 쇼바 기능을 죽이고 라이딩 하는 것과 무엇이 다르겠는가?

라고 디스커버리 타시는 지인 형님의 조언이 있었기에 에어스프링으로 교체하기로 한다.

-> But now the price of air spring is cheap.
The fact that i can not use this good thing and take a discovery2
What would be different from killing and riding a shock bike on a shock riding bike?
My neighbor brother's advice was to drive Discovery. and then will replace it with an air spring

그래서 다른 정비도 손을 볼겸

경인 지방에서 가장 잘 고치고 가격도 합리적인 곳을 찾았다.

-> So other maintenance
i found the best repair in Gyeongin(Seoul aroud) province and reasonable price.

그런데 이베이에서 구매한 에어스프링 과 수평센서가 문제가 있었다.

수평센서는 2개중 한개는 불량이라

한개는 기존(운전석)에 장착되어 있는 걸 써야만 했다. 조수석은 이베이 제품 장착.

-> But there was a problem with air springs and height sensors purchased from eBay.
One of the height sensors is bad.
One had to use something that was already installed(passinger side, LHD).

아래 URL 참고.

-> See the url below.

http://realomok.tistory.com/3746

에어스프링은 1개는 니쁠이 고장이라 고쳐서 썼고

또 하나는 니쁠 안쪽 연결부위가 불량이 이도 고쳐서 써야 했다.

이는 모두 정비사가 교체시 현장에서 해결을 했는데 정비 소요시간을 배 이상 잡아 먹었다고 한다.(2~3시간 정도)

-> One of the air springs was repaired because the nipples were broken.
The other one had to fix the inner part of the nipple and fix it.
It was said that all mechanics had to solve the problem at the time of replacing,
but it took more than twice the time required for maintenance (about 2 ~ 3 hours).

아래는 에어스프링의 장착 전 후 사진이다.

-> Below is photos before and after mounting rear air spring.

↑ 이베이에서 구매한 디스커버리2 용 에어스프링. 겉으로 보기에는 땟깔이 좋다.

-> Air Spring for Discovery 2 purchased on eBay. It looks good on the outside.

↑ 에어스프링 상단 모습이다. 니쁠과 흰 플라스틱 부분에 에어호스를 연결하는 것으로 판단된다.

-> It is the top view of the rear air spring. It is judged that the air hose is connected to the nipple and the white plastic part.

↑ 에어스프링 불량 났던 곳을 표시해 봤다. 정비사가 불량 난 곳을 촬영하지 못하고 말로 설명을 해줬기에 사진으로 표시한다.

-> Air Spring I marked the place where it was bad. As the mechanic could not shoot the bad place and explained it with words, it is shown as a photo.

↑ 에어스프링 하단.

-> Lower part of air spring

↑ 에어스프링으로 변경하기 전 코일스프링인 상태의 사진. 왼쪽 바퀴.

-> Photograph of the coil spring state before changing to air spring. Left suspension.

 

↑ 변경전 코일스프링. 오른쪽 바퀴. Coil spring before change. right suspension.

↑ 변경전 코일스프링 Coil spring before change.

↑ 변경전 코일스프링. Coil spring before change.

↑ 변경후 에어스프링. 에어스프링 하단에는 lift 2" up 용 스페이서를 장착했다.

-> Air spring after change. At the bottom of the air spring, a spacer for lift 2 "up was attached.

↑ 에어스프링 상단에 에어 호스와 연결된 니쁠이 보인다.

-> There is a nipple connected to the air hose at the top of the air spring.

↑ 에어스프링 상단에 에어 호스와 연결된 니쁠이 보인다.

-> There is a nipple connected to the air hose at the top of the air spring.

↑ 에어스프링 하단부. Lower part of air spring

↑ 에어스프링 하단부. 스페이서가 약간 보인다. Lower part of air spring

↑ 에어스프링 하단부. Lower part of air spring

↑ 에어스프링 상단. 제일 자세히 찍은 니쁠 사진.

-> Air spring top. The most detailed photo of the nipples.

 

 

 

 

 

 

 

 


Posted by omok
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